מנהלות משאבי אנוש ליחצו כאן

מערכות הידרופוניות

הידרופוניקה היא גידול צמחים אורגנים על מצע מים במקום אדמה, במערכת סגורה ועצמאית

חשוב לדעת

במערכת אפשר לגדל חסה, סלרי, מנגולד, בזיליקום, שרי, מלפפון ועוד רבים. ראו השתילים שלנו

🍆תחזוקה פעם בשבוע, איזון מדדים והוספת מים שהתאדו.

🍆מיקום המערכת: חשופה ל 3-4 שעות שמש ישירה או תאורה פוטוסינטית ראו פרויקטים שעשינו.ראו פרוייקטים שעשינו

הידרופוניקה עם הפנים לעתיד

מערכת מים זורמים מועשרת במינרלים, אוטומטית כמעט לחלוטין הפותרת את בעיית הניקוז, החלפת הדשן, אובדן האדמה ויותר מהכל חוסכת במקום. בנייני מגורים ומשרדים רבים ברחבי העולם נבנים עם תשתיות מובנות למערכות אלו.

הידרופוניקה תלויה על קיר

המערכת בנויה לגובה (גידול ורטיקלי) ומנצלת את המרחב בצורה אופטימלית. צורת גידול זה מאפשרת לגדל ירקות כמעט בכל מקום. את המערכת אפשר להתקין צמוד לקיר, תלויה מהתקרה, במרפסת, בגג, בחממה וכמובן שבחצר. שיטת גידול זו  צוברת תאוצה מיום ליום ואנשים רבים מגדלים כך בביתם.  קראו מה כתבו עלינו

הידרופוניקה בבתי ספר

עם הפנים לחינוך – המערכת מקיימת עקרונות פיזיקליים, וביולוגים, משקפת חדשנות, אקולוגיה, חיסכון במקום ואדמה. על כן, לא מעט בתי ספר וגנים יוצרים איתנו שיתופי פעולה החל משלב ההקמה עד לתחזוקה שוטפת. התלמידים והמורים לוקחים חלק פעיל כחלק מפרוייקטים בית ספריים, מחויבות אישית, שיעורי ביולוגיה, פיזיקה וכדומה.

אתם שאלתם

מערכת לגידול צמחים על מצע מנותק, כלומר ללא שימוש באדמה. במערכת עוברים מים, המעורבבים לרוב עם דשן נוזלי, ומספקים לצמח תנאי גידול טובים ללא שימוש באדמה. 

המים והדשן המסתחררים בתוך המערכת ההידרופונית נוגעים בשורשיו של הצמח וכך מספקים לי את המינרלים הדרושים להתפתחות. 

המערכת ההידרופונית מחליפה את מצע הגידול ומהווה תחליף למקור ממנו הצמח צורך את המינרלים והמלחים להם הוא זקוק. מלבד מצע הגידול, ישנם תנאים אחרים להם זקוק הצמח כדי להתפתח כמו אור וטמפרטורה. 

המערכות הנפוצות בשוק עובדות בעזרת משאבה הנמצאת בתוך מיכל מים בתחתית המערכת. המים נשאבים מהמיכל אל החלק העליון של המערכת וזורמים כל הדרך חזרה למיכל באופן קבוע. 

ככלל, כל סוגי הצמחים יכולים להתפתח במערכת הידרופונית, שכן היא מהווה רק תנאי גידול אחד ולא משפיעה על תנאי גידול אחרים כמו אור וטמפרטורה. עם זאת, צמחים מרובי שורשים עלולים להפריע למעבר המים בצינור וליצור סתימות שישבשו את הפעולה התקינה של המערכת. 

כן. במערכת מתבצע תהליך אידוי וספיגה של מים בשורשים כך שמפלס המים במערכת יכול לרדת ולכן יש למלא מים מדי פעם. תנודות במפלס המים משפיעות על ריכוז הדשן והחומציות במים, על כן יש לבצע בדיקות שגרתיות לשמור על רמות מאוזנות של PH (חומציות) ו EC (מוליכות חשמלית.

ערכים בין 5.5 – 6.5 יהיו טובים למערכות מרובות זנים. מערכות בהם מגדלים זנים מסוג אחד מומלץ להתאים את רמת החומציות המדויקת לגידול.  

הציצו בפרוייקטים דומים

הצטרפו למאות משפחות וחברות שנהנות מהגינה לצלחת

you are what you eat

מה אומרים עלינו